הקש כאן למילוי הטופס עם הפרטים

 

זכאות  לאזרחות צרפתית / דרכון צרפתי

ישנם  מספר מקורות לזכאות לאזרחות צרפתית:  הורשה, נישואין עם צרפתי/ה, התאזרחות, זכות  מלידה, הצהרה או זכות מתוקף  אמנה בין צרפת למדינות אחרות.

 חלק מהזכאויות נושאי התישנות   ( 50 שנה)  , חלק מהזכאויות אינן מתישנות..

כאשר הנכם פונים לקונסוליה  הצרפתית בישראל  כדי להירשם כצרפתי/ה או בן/בת של צרפתי/ה הנכם מתבקשים בכל פעם להוכיח:

א –  את מקור זכאותכם,

ב – את ההורשה (קשר בניכם למקור האזרחות)

ג – כי עדין לא מעברה תקופת ההתיישנות או כי זכאותכם איננה מתיישנת כלל

אך הענין מתנהל מול הקונסוליה הצרפתית ?

בעיקרון, אדם שמגיע  בקרבת הגיל 50 ושאף פעם לא החזיק באזרחותו או שלא רשום בספר המשפחה הצרפתי של הוריו  , ו/או כל מבקש שהוריו לא החזיקו באזרחותם הצרפתית בשנים האחרונות ולאו הוציאו דרכון ביומטרי , מתבקש על ידי מחלקת הרישום של הקונסוליה הצרפתית לעבור הליך משפטי מול הרשם לענייני אזרחות בצרפת לקביעת זכאותו לאזרחות צרפתית.

הקונסוליה הצרפתית בישראל החמירה את דרישותיה בשנתיים האחרונות כלפי ישראלים המבקשים לאשר את זכאותם לאזרחות צרפתית או אפילו רק לישראלים שכבר מחזיקים בדרכון צרפתי ישן אך מעונינים לחדש את הדרכון הצרפתי שברשותם אשר פג תוקפו , כאשר הקונסוליה הצרפתית בתל אביב או הקונסוליה הצרפתית בירושלים מובילות  באופן שבנוהג את הישראלים להליך משפטי מנהלי ארוך, כאשר הם לא מסכימות לרשום אותם כאזרחים צרפתים. לכן , כדאי לפני שפונים לקונסוליה הצרפתית לארגן את כל המסמכים הצרפתיים הנדרשים וזאת כדי ללהעלות את הסיכוי לסיים את ההליך מול הקונסוליה ולא מול בית המשפט.

יש לציין כי קימים כללים פנימיים שלא פורסמו לגבי תגובת או הסכמת הקונסוליה הצרפתית לחידוש זכאות או דרכון צרפתי : לדוגמא מבקש שלא ביצע פעולה בנוגע לאזרחותו הצרפתית מספר שנים ורוצה לחדשה יצטרך להביא מחדש את כל התעודות מהמרשם הצרפתי המעידות על זכאותו , אפילו אם הוא או ההורה הצרפתי הציג אותם בעבר. עמדת הקונסוליה הצרפתית היום הינה כי כל מבקש שרוצה לחדש את דרכונו הצרפתי או שרוצה להעביר את זכאותו לילדיו יצטרך להוציא בעצמו את כל התעודות הנדרשות ולהציגם לקונסולה ללא יוצא מן הכלל.

כאשר ישראלי , למרות שהוא כן  זכאי לאזרחות צרפתית,  מקבל סירוב על ידי הקונסוליה הצרפתית בישראל , ובעצם לא מצליח להירשם בקונסוליה הצרפתית ו/או לקבל דרכון  צרפתי , או כאשר הוא מקבל סירוב על רישום ילדיו כצרפתים, עומדים בפניו שני הליכים משפטיים לאישור אזרחות צרפתית – מה שנקרא תעודה המעידה על אזרחות צרפתית – ובצרפתית :

CERTIFICAT DE NATIONALITE FRANCAISE

מדוע הקונסוליה הצרפתית לא מסכימה לחדש דרכון צרפתי לישראלים שהם זכאים  ומה אפשר לעשות במקרה זה ?

ברוב המקרים, כאשר מתייצב ישראלי בקונסוליה הצרפתית שמקור זכאותו רחוק מידי (מעל 3 דורות ) או שהוריו לא חידשו את רישומם , הקונסוליה הצרפתית משפנה אותו כמעט באופן אוטומטי להליך של חידוש אזרחות צרפתית מול בית משפט מנהלי.  הליך זה הינו אחד מההליכים הקשים והארוכים ביותר הקיים בעניני אזרחות צרפתית והקונסוליה לא תמיד מידעת את המבקש אשר נכנס ללא מודעות לסיפור משפטי של שנתיים וחצי עד 5 שנים!

למעשה, קיים הליך משפטי חילופי קצר יותר שהוא הליך שיפוטי : תביעה לאישור אזרחות צרפתית מול בית משפט מחוזי בצרפת. אורך הליך זה הינו כשנה וחצי, המבקש תובע באמצעות עורך דין את מדינת צרפת , התביעה נמסרת לפרקליטות בצרפת , נערך דיון עם נציג הפרקליטות ונציג המבקש , השופט בודק את התיק לעומק ובסופו של ההליך, במידה והתביעה מתקבלת, השופט מאשר את אזרחותו הצרפתית של המבקש (התובע )..

משרדנו מתמחה מזה שנים בהגשת בקשות  אזרחות צרפתית במסגרת ההליך המנהלי  וכמו כן בייצוג בבית המשפט המחוזי במסגרת תביעות  אזרחות צרפתית .

המלצתנו הינה לנקוט בהליך השיפוטי בפני בית המשפט המחוזי שבסופו של דבר מסתיים בהחלטה חלוטה – פסק דין המאשר את הזכאות לאזרחות צרפתית. פסק דין זה הינו תקף כלפי התובע וכלפי כל העולם – דהיינו בזכותו המבקש אזרחות צרפתית יוכל לקבל דרכון צרפתי וכמו כן ילדיו , נכדיו וניניו.

 ומה קורה אחרי זה ?

לאחר קבלת פסק הדין המאשר את הזכאות לאזרחות צרפתית , הן במסגרת ההליך המנהלי והן במסגרת ההליך השיפוטי, המבקש יכול לפנות שוב לקונסוליה הצרפתית בישראל בבקשה לרישום קונסולרי ודרכון צרפתי.

יש לציין כי אם אין למבקש תעודת לידה צרפתית במרשם הצרפתי ( לרוב כאשר המבקש לא היה רשום בספר המשפחה הצרפתי של הוריו )  יהיה צורך לעבור מול מרשם הצרפתים (נאנט) והקונסוליה הצרפתית בישראל הליכים מנהליים לצורך רישום קונסולרי ועדכון מעמד אזרחי.

ולסיכום

אם כבר יש לכם הוכחה כלשהי שאתם או אחד מהוריכם או הורי הורכם היה בעבר  אזרח צרפת, כדאי מאוד לחדש את זכאותכם בליווי עורך דין המתמחה בתחום., וזאת עוד לפני הפניה הראשונה לקונסוליה הצרפתית או לפחות אם אתם מבינים כי מעמידים עליכם קשיים בביקורכם הראשון בקונסוליה הצרפתית . .

במקרה זה, אתם מוזמנים לפנות למשרדנו  אשר יטפל באיתור המסמכים הנדרשים, הכנת המסמכים בהתאם לדרישות הקונסוליה הצרפתית בישראל, מילוי טפסים וכמו כן התכתבויות בצרפתית ,  וזאת כדי להימנע מהליך מול בית משפט.

אם אתם מתבקשים בכל זאת לעבור את ההליך מול בית המשפט, רק עורך דין מומחה בתחום האזרחות הצרפתית יוכל להוביל אותכם למסלול המתאים לכם,ולהבטיח הגשת תיק לבית המשפט לעניני אזרחות בצרפת.

לאחר שלב בית המשפט או בסופו של הליך קונסולרי, נלווה אתכם לצורך ארגון ניירת לספר משפחה – עדכון  מעמדכם  האזרחי  מול הקונסוליה הצרפתית –  (ספר משפחה מעודכן עם הפרטים שלכם, בני זוגכם וילדיכם).

בהמשך דף זה תוכלו למצוא את כל התשובות לשאלות הנפוצות בנושאים:

אזרחות צרפתית

אזרחות צרפתית לבן זוג

אזרחות צרפתית בהורשה

אזרחות צרפתית זכאות

אזרחות צרפתית הליכים משפטיים

אזרחות צרפתית זכויות

מי זכאי לאזרחות צרפתית/לדרכון צרפתי?

זכאויות  לאזרחות צרפתית/דרכון צרפתי  נושאי ההתיישנות:

1 – זכאי יליד צרפת  או אלג’יר (לפני שנת 1963 בלבד) מהורה שגם כן נולד בצרפת או אלגיר (לפני ה 01.01.01963 בלבד) – דור שני ברציפות

2 – זכאי כל אדם שנולד מהורה  בעל אזרחות צרפתית  בתנאי כי ההורה הכיר בו כבנו/בתו מול רשות צרפתית או מול רשות אחרת מוסמכת לכך בהיותו קטין.

3  – בהקשר זה, ילדים אשר נולדו לאחר נישואי הוריהם לא נדרשים  להציג  הכרת אבהות או אמהות. לחילופין, ילדים אשר נולדו מחוץ לנישואין או לפני נישואי הוריהם צריכים להציג הכרת אבהות/אמהות תקפה : הכרה שנערכה מול הקיד רישום הצרפתי או מול פקיד רישום אחר (בארץ המסמך נקרא « הכרת אבהות  לילד שנולד מאישה פנויה »).

לגבי ילדים שעדין היו קטינים ב 01.01.2008  : ההורשה כלפי האם הינה קבועה לפי חוק (חוק חדש משנת 2008) , כך שאין צורך בהכרת אימהות במידה והנכם צרפתים דרך האם.לחילופין, כאשר הנכם צרפתים דרך האב יש צורך בהכרת אבהות  מול רשות צרפתית או מול מרד הפנים (ראה דלעיל).

4 – זכאי כל ילדי טוניס שנולד בטוניסיה מהורה שגם כן נולד בטוניסיה  בתקופת המנדט בתנאים מסיימים (אמנה צרפת – טוניסיה )

שימו לב, לידה בצרפת בלבד אינה מקנה אזרחות. כמו כן, גם לידה בטוניסיה או מרוקו בלבד אינה מקנה אזרחות.

זכאויות לאזרחות צרפתית שאינן מתיישנות:

1 – זכאי כל אדם ללא קשר למקום לידתו  בן/בת להורה אחד  אשר התאזרח  לצרפתי בהיותו  קטין זאת בתנאי כי ההורה הכיר בו כבנו/בתו מול רשות צרפתית או מול רשות אחרת מוסמכת לכך

2 – זכאי כל אדם שנולד/ה  בצרפת או אלג’יר מהורים זרים (בעלי אזרחות שאיננה אזרחות צרפתית  אשר הגישו לטובתו הצהרה (déclaration ) בהיותו קטין כדי שיקבל את הזכאות לאזרחות צרפתית

3 – זכאי כל יליד צרפת מהורים ללא אזרחות  או כל יליד צרפת שאיננו  זכאי לקבלת אזרחות אחרת מתוקף הורשה .

4 – זכאי כל יליד צרפת אשר התגורר בה לפחות 5 שנים ברציפות וזאת החל מגיל 11 בתנאי כי הוריו הגישו לטובתו הצהרה בהיותו קטין

התאזרחות:

התאזרחות לצרפתי/ה מתוקף נישואין

§       אם התחתנתם עם אזרח/ית צרפת. שימו לב שתנאי לקבלת אזרחות צרפתית בזכות נישואין הוא ידיעת השפה הצרפתית (דיבור ברמה טובה והבנה ברמה טובה מאוד). תנאי זה נבדק במסגרת מבחן אשר נערך ע »י המכון הצרפתי וכמו כן בראיון אישי של כשעה עם המועמד

§       תנאי נוסף הוא שעברו לפחות 5 שנים מאז החתונה  (5 שנים של חיים משותפים).

 

שאלות נפוצות ותשובות מאת עו"ד ג'ולי דניאל בנושא אזרחות צרפתית / דרכון צרפתי

מצאו  תשובות נוספות באתר החדש

http://europe-passport.co.il 

  • דבורה כהן
  • שלום, קבעתי תור לקונסוליה בתל אביב והבאתי את ספר המשפחה של ההורים שלי אבל אמרו לי שאני צריכה לפנות לבית משפט כי אני לא רשומה בספר, מה עלי לעשות?
  •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

אם את לא רשומה בספר המשפחה של הוריך ואת בוגרת הקונסוליה רוצה שתפני לבית המשפט. אבל לפני כן יש צורך לבדוק כי לגביך לא עברה תקופת ההתישנות וכי קיימות במרשמים בצרפת כל התעודות המעידות על מקור זכאותך. אני מזמינה אותך לפנות לרשימת המסמכים באתר .

  • אם נולדתי בטוניס ב1948 האם יש לי זכות לדרכון צרפתי? בעלי נולד ב1945 האם לו יש זכות לדרכון צרפתי. תודה, דניאלה
    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

לכל אדם שלא נולד בצרפת שתי דרכים לקבלת אזרחות צרפתית: זכות בהורשה או מתוקף נישואין. לכן אם אחד מההורים שלך הייה אזרח צרפתי אז יש לך זכאות לקבלת אזרחות צרפתית. אני מציעה לך למלא את השאלון שבאתר שלי ולצפות ברשימת המסמכים הדרושים שתרגמתי לעברית. בהצלחה!

  • עידן ייטיב

היי דניאלה…להערכתי גם את וגם בעלך זכאים לאזרחות אם תוכיחו כמובן את הולדתכם שם ועו"ד טוב שיאשר איתכם את הזכאות. אבי נולד ב1952 בטוניס וקיבל את האזרחות.

  •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל   – לידה בטוניסיה לא מעניקה באופן אוטומטי זכאות לאזרחות צרפתית. לגבי ילידי טוניסיה היו זכאים מי שהוריהם היו כבר צרפתים או מי שנולד בטוניס באזיור מסויים מהורה שגם כן נולד בטוניס או מיש שהוריו התאזרחו לצרפתים או מי שקיבל הצהרת אזרחות צרפתית בהיותו קטין.
  • יעל שלם ·

היש לאבא שלי אזרחות צרפתית משהו יודע אם אני זכאית גם ואם כן כמה זמן אורכת הפרוצדורה??

  •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

אם אחד מההורים שלך אזרח צרפתי או אם הוא התאזרח לפני שהגעת לגיל 18 אז יש לך זכאות לקבלת אזרחות צרפתית בהורשה . אם בידך את ספר המשפחה של הוריך ואת רשומה בו עליך להביא אותו לקונסוליה בצירוף תעודת לידה שלך + תעודת זהות וירשמו אותך כצרפתיה. אם אין בידך מסמך זה עליך לעבור דרך המסלול הארוך שהוא בקשה לאישור אזרחות. ניתן לעשות זאת בכוחות עצמך או להיעזר בעורך דין להכנת הבקשה והשגת המסמכים באם תרצי. אני מציעה לך לצפות ברשימת המסמכים הדרושים שתרגמתי לעברית.

  • יעל ·

שלום, בדרך מטוניס ,המטוס של סבתי עצר בצרפת ושם נולדה אמי. בתעודת הזהות שלה נכתב בעיר הולדתה- מרסיי,צרפת. האם הדבר מקנה לה אזרחות? ואם כן- האם אני כביתה יכולה להשתמש בעובדה זו לטובת דרכון עבורי..?

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

הי יעל, לפי החוק הצרפתי הולדת בלבד בצרפת איננה מקנה זכות לאזרחות (כמו בארצות הברית למשל) אבל אם לאחד מההורים של אמא שלך או אפילו לאחד מההורי הורים של אמא שלך היתה אזרחות צרפתית (שזה המצב של הרבה טוניסאים ומרוקאים מכיוון שמקור המשפחה באלג'יר או שניתנה להם אפשרות בדרך הצהרה ) אז יש לאמא עילה לזכאות, ולכן זה מקנה גם לך זכאות (זכאות בהורשה). לחילופין, עם נעשתה לטובת אמא הצהרה על ידי ההורים בזמן שהיא נולדה או לפני שהגיעה לגיל 18 (הדבר הייה אפשרי בתקופה הזו) אז יש גם במקרה זה בסיס לזכאות. לצורך כך יש לבדוק באם ישנם רישומים במוסדות בצרפת (לשלוח בקשות בכתב לצרפת). אני מפנה אותך לאתר שלי שבו תמצאי מידע ורשימת המסמכים הדרושים לבקשה. אשמח להציע לך את שירותי באם תרצי, בהצלחה!

  • קרין ·

שלום! יש לי אזרחות צרפתית (מירושה מאמי שהייתה אזרחית צרפת) יש לי את ה-livre de famille it, v-Carte de Nationaltie אני רוצה להוציא דרכונים לי ולידיי, מה עלי לעשות?? נוסף על כך ה-carte de nationaltie עומד להסתיים עוד כ-8 חודשים. מה צריך להביא?? תודה מראש. קרין

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

אם את רשומה בספר המשפחה של אמא שלך (livret de famille) אז את צריכה קודם כל לעדכן את מצבך האזרחי: להגיע לקונסוליה הצרפתית הקרוב למקום מגורך ולהביא איתך את תעודת הזהות הצרפתית הישנה שלך + תעודת הנישואין שלך + תעודות לידה של ילדיך + תעודת לידה שלך ושל בעלן ואז ינפיקו לך את ספר המשפחה משלך שבו ירשמו את ילדיך וגם את בעלך. לאחר מכן תוכלי לבקש הנפקת דרכונים חדשים לך ולילדיך (את צריכה להביא אותם כי היום הדרכונים הינם ביומטריים כלומר אם תביעות אצבע). אם את נשואה לפחות 5 שנים ובעלך מדבר צרפתית כדאי לך להתעניין בהליך להגשת בקשת אזרחות לבעלך (אם הוא רוצה ואם הוא מדבר צרפתית). אני מפנה אותך לרשימת המסמכים שבאתר שלי ואשמח לעזור באם תרצו.

  • אנאל · ·

שלום,יש לי אזרחות צרפתית אבא שלי חי בצרפת ואני גדלתי שם עד גיל 7 היום אני נשואה +1 ואמא שלי נפטרה ליפני חודש רציתי לדעת מהן זכויותיי אם יש לי עזרה כספית כלשהי אולי דמי פטירה של אמא שלי (היא גם הייתה אזרחית צרפת)אני לא בקשר עם אבא שלי ולא הייתי רוצה שהוא יקח גם את הכסף הזה כי הבנתי שכל השנים יכולתי לקבל כסף עד גיל 18 שהוא (אבא שלי) לא ציין דבר…בנוסף רציתי לדעת אם אני אמורה לקבל קצבת ילדים או סוג של עזרה כלכלית כי אני לא עובדת . אשמח לקבל המלצה על מישהו שיוכל לעזור לי בעוד נושאים כאלה ואחרים בעניין אזרחות הצרפתית. תודה רבה, אנאל

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

הי אנאל. לגבי קצבות ילדים את צריכה לגור בצרפת ולשלם ביטוח לאומי צרפתי כדי להיות זכאית (למיטב ידיעתי).אבל את יכולה לבקש השלמת הכנסה : עליך לפנות לשירות הסוציאלי בקונסוליה הצרפתית בתל אביב (הם מקבלים פעם בשבוע) וכבר ידריכו אותך. אני מאחלת לך בהצלחה והרבה כח להמשך הדרך.

  • דורון ·

שלום! אשתי נולדה בצרפת ועלתה לארץ בגיל 14 (ההורים שלה לא נולדו בצרפת אך אביה עבד בצרפת במשך 19 שנים) כיום יש לנו שלושה ילדים כשהגדבן ארבע. רציתי לדעת אם יש לנו זכויות כספיות כלשהן ממשלת צרפת עבור ילדנו(קצבאות וכדומה) אשמח לקבל תשובות וסיוע מאחד שמבין בעניין. תודה.

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

אם אשתך לא גרה בצרפת ו/או לא אזרחית צרפתייה ו/או אם היא לא שילמה ביטוח לאומי בצרפת אז לא מגיע לה שום קצבה. אם אשתך בעלת אזרחות צרפתית ורשומה בקונסוליה הצרפתית בארץ ואם ההכנסות שלכם נמוכות מאוד ניתן לפנות לשירות הסוציאלי בקונסוליה הצרפתית בתל אביב. בהצלחה.

  • טל ··

שלום! לאבי יש ספר משפחה שבו הוריו ואחיו מופיעים, הוא נולד באלג'יר שהיית אז מסופחת לצרפת. אני יודעת שהוריו והוא היו אזרחי צרפת ואף היה לו דרכון צרפתי אך כל שנותר הוא הספר משפחה. האם זו עדות מספקת על מנת לקבל אזרחות צרפתית? מה התהליך שעליי לעבור ואלו מסמכים עליי להביא?

  •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל  – שלום כניראה שמקור זכאותכם לאזרחות צרפתית היא בלידה של ההורה באלגיר כדור שני ברציפות, אבל כפי שהסברתי באתר לא מספיק להציג ספר משפחה צרפתי, יש צורך גם להוציא מהמרשמים הצרפתיים את כל התעודות לידה של כל הדורות עד שמוכיחים ששני דורות נולדו באג'יר. בנוסף, יש לבדוק כי היתה חיזקת אזרחות צרפתית ב 50 שנה האחרונות בגלל ההתישנות.
  • בנימין

לאחר שאימי נפטרה, בדקנו כל מיני ניירות שהיו אצלה ומצאנו סרטיפט חתומה ע"י סגן הקונסול מהקונסוליה הצרפתית במאלקסנדריה שבמצריים, ושהונפקה לנו בזמן שהותנו במצריים המעידה על כך שאנו אזרחי צרפת. בסרטיפיקט מופיעים שמות ההורים ושאר בני המשפחה (ילדים). עוד הוברר לי שנמצא גם פספורט צרפתי ישן עם אותם נתונים (שאינו בידי בנתינם). לא ידעתי על קיום המסמכים הנ"ל. שאלתי האם יש אפשרות לחדש את האזרחות וקבלת פספורט צרפתי על סמך הנ"ל ? בתודה.

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

אכן הפתעה טובה! אם אמא שלך (או אבא שלך) הייתה בעלת אזרחות צרפתית את גם כן זכאית מכח הורשה. כדאי לך לאסוף את כל המסמכים ולפנות לייעוץ לגבי הוצאת תעודה המעידה על אזרחות צרפתית: הליך להגשת בקשה לרשם בצרפת כדי לקבל אישור המעיד על זכותך. לאחר קבלת התעודה המעידה על אזרחות צרפתית תוכלי להירשם לקונסוליה הצרפתית ולבקש הנפקת דרכון צרפתי. הזכות עוברת מהורה לילד ללא קשר למקום שבו נולד הילד, לכן את תעבירי גם כן את הזכות לילדך והם לילדם וכו…. בתנאי כי תרשמי בקונסוליה ותעדכני בכל פעם את מצבך האזרחי בקונסוליה הצרפתית בארץ. לקבלת התעודה הנ"ל נדרשים מספר רב של מסמכים להוכחת הזכות וחלקם נמצאם בארכיונים בצרפת. העניין הוא שישנה התיישנות הזכות (50 שנה) ולכן צריך למהר!!!

  • שי

לסבא שלי ז"ל הייתה אזרחות צרפתית , יש ברשותי את תעודת הלידה של אמא שלי שנולדה בטבריה ושם רשום שאזרחות אביה : צרפתית. האם אימי יכולה לקבל אזרחות צרפתית? ואם כן אחר כך גם אני הנכד? אשמח לקבל תשובה ועזרא בנושא.

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

השאלה היא האם אמא שלך נרשמה פעם בקונסוליה הצרפתית בארץ ומהי הפעולה האחרונה שנעשתה על ידי סבא בנוגע לאזרחותו הצרפתית. המקרה שלך דורש בירור בקונסוליות הצרפתיות בארץ וארכיונים בצרפת.

  • אילן ·

שי, למיטב ידיעתי (אינני מומחה!) אתה זכאי לאזרחות בתוקף הורשה אבל יש איזה קטע של התיישנות. ראה התשובה של עו"ד דניאל מ  (למעלה).

  • שמעון ·

שלום לאמא שלי ילידת טוניס יש תעודת לידה שרשום בה france האם אני והילדים שלי זכאים לאזרחות צרפתית אשמח אם תענו לי?

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

אזרחות צרפתית לילדי טוניס איננה אוטומטית! לא כל אחד שנולד בטוניס הינו בעל אזרחות צרפתית למרות שטוניסיה הייתה תחת חסות צרפת. אבל, בתקופת חסות צרפת בטוניסיה הרבה טוניסאים התאזרחו ו/או הגישו הצהרה לקבלת אזרחות צרפתית מתוקף נישואין או שירות בצבא הצרפתי, לכן כל מקרה דורש בירור. כדאי לפנות למומחה בתחום לבירור ראשוני בהקדם!

  • גיא ·

שלום עו"ד דניאל ג'ולי! אבא שלי נולד בצרפת ועלה לארץ בגיל 10 יש לו אחים שעדין גרים שם אך משום מה אבד לא הפנקס המשפחתי וגם תעודת הלידה ובנוסף לכל הבעיות אני בן 22 האם יש מצב שאני יקבל דרכון צרפתי ?

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

שלום גיא, אם אבא שלך נרשם בקונסוליה וקיבל את ספר המשפחה שלו, אז משמעות הדבר היא שהוא עדכן את מצבו האזרחי ורשם אתכם הילדים. הדבר הראשון שעליו לעשות זה להביא איתו את הדרכון הישן ולהירשם שוב. במקרה זה אתם יכולים גם כן להירשם אם אתם מגעים עם תעודת לידה צרפתית  + עוד תעודות ישראליות למי שהתחתן או הביא ילדים. אם אתה מדבר על ספר המשפחה של הוריו, אז קודם אבא צריך להירשם  ולעדכן את מעמדו  האזרחי: כלומר להביא עימו תעודת נישואין + תעודת לידה של אשתו + תעודת לידה של כל ילד, הם ירשמו את הנישואין שלו + אתכם הילדים. לאחר כחודשיים הוא יקבל את ספר המשפחה משלו ואז תוכלו אתם (הילדים הבוגרים) להירשם. לחילופין, אם אבא שלך עבר את הגיל 50 ואף פעם לא נרשם בקונסוליה הצרפתית בארץ יכול להיות שיבקשו ממנו לעבור בדרך ההליך של הגשת בקשה לתעודה המעידה על אזרחות צרפתית , אלא אם הוא נולד בצרפת מהורים שנולדו בעצמם בצרפת. לגבי התעודות, כל עו"ד מומחה יודע להשיג אותם במרשמים המרכזיים בצרפת. אשמח לעזור באם תרצה. עו"ד ג'ולי דניאל

  • אריאל ·

שלום, לי ולילדיי יש אזרחות צרפתית ודרכון צרפתי. נאמר לי שאשתי , הנשואה לי מעל 20 שנה, צריכה לדעת צרפתית בכדי לקבל אזרחות. תוכל לפרט? מהי רמת הצרפתית הנדרשת?האם זו צרפתית פשוטה? האם ישנה דרך אחרת? תודה

  •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

אשתך צריכה לדבר צרפתית ברמה טובה מבחינת ההבנה ובינונית מבחינת הדיבור. אין בעיה אם היא עושה טעויות בדקדוק אך הבוחן בוחן באם היא מבינה את השאלות והאם היא מסוגלת לנהל שיחה בצרפתית. אלה הדרישות לקבלת אזרחות צרפתית מתוקף נישואין!

  • ליזי סנדויק, נורבגיה

שלום. אבי, ז"ל..נולד בספרד וכך גם סבתי ושאר משפחתו של סבי להמעיט אחד מהם שנולד בטנג'ר..השאלה שלי היא האם יש לי זכות לאזרחות ספרדית או דרכון ספרדי? אני היום מחזיקה בשתי אזרחויות..האחת נורבגית והשנייה ישראלית. אשמח אם תוכל לכנות לי בהקדם. תודה, ליזי.

  •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל  – ראה תשובתי במדור הספרדי / פורטוגלי באתר
  • שימי ·

שלום, יש לי אזרחות צרפתית, ואני מעוניין להוציא דרכון צרפתי/אירופאי. אשמח לקבל הסבר איך עושים את זה…תודה

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

אתה צריך לפנות לקונסוליה הצרפתית באזור מגורך ולהגיע עם תעודה קונסולרית או דרכון ישן + תעודת לידה למחלקת הדרכונים.

  • מאיה ג

שלום אני אזרחית של ישראל והתחתנתי עם צרפתי האם אני יכולה לקבל דרכון צרפתי ?

  •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

בעוד חמש שנים ואם תלמדי צרפתית ברמת שיחה אז כן!

  • גיל ·

יש לי אזרחות צרפתית ודרכון אירופאית האם אני יכול לטוס אם זה לארצות הברית? או שאני מחויב לעשות ויזה? בבקשה אם אפשר לחזור אליי בהקדם למה אני רוצה לעשות טיול בסוף חודש לארצות הברית…תודה

  •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

אם יש לך דרכון ביומטרי אז כן, ללא צורך בוויזה, אם לא אז צריך ויזה.

  • דנה ·

שלום לסבתא שלי הייתה אזרחות צרפתית. אך בגלל שנהייתה עובדת מדינה לקחו ממנה את האזרחות. השאלה אם ניתן להשיבה?

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

כן, וויתור מול משרד הפנים הישראלי איננו מהווה מבחינת צרפת וויתור על אזרחות! אני מציעה לך לאסוף את כל הנתונים ומסמכים ולפנות ליעוץ, ניתן לערוך בירור ראשוני במרשמים בצרפת או בקונסוליה הצרפתית בארץ. אבל, עליך לדעת כי ישנה התיישנות הזכות של 50 שנה לכל אזרח שהוא אזרח צרפתי מכוח הורשה בלבד (כלומר למי שלא נולד באלג'יר או בצרפת), לגבי ילידי צרפת או אלג'יר אין התישנות, כנ"ל לאזרחי צרפתי שהתאזרחו.

יואב · ·

שלום, סבתי (אמא של אבי)הנה אזרחית צרפתייה וחייה בישראל. אבי (נולד בצרפת) החזיק בעבר באזרחות אבל ויתר עליה בזמן שירותו הצבאי. האם אני זכאי לקבל היום אזרחות?

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

וויתור האזרחות הצרפתית מול משרד הפנים איננה מהווה בשום פנים ואופן וויתור על אזרחות צרפתית מבחינת צרפת, כלומר מבחינת צרפת אבא שלך נישאר צרפתי , כדאי לך לפנות לעו"ד מומחה בנושא חידוש אזרחותו בהקדם, אתה כמובן זכאי בהורשה.

  • כוכי ·

שלום, ברצוני לשאול מה הם המסמכים שאני צריכה לקחת לצורך קבלת האזרחות? הורי ואחיי יש להם אזרחות צרפתית וגם דרכונים אני טרם הסדרתי את הנושא . מצבי הוא כזה אני גרושה + 3 ילדים איזה ניירת עלי לקחת ? והאם זה תהליך ארוך? האם כאם חד הורית מקנה לי זכויות כלשהם? או לילדי? ילדי בוגרים גילאים 25,21,14. תודה מראש

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

עליך להביא: תעודות לידה של ילדיך + תעודות נישואין שלך (נישואין ראשונים ושניים) + תעודת גירושין + תעודת לידה של כל אחד מבני זוגך (בעל ראשון + בעל שני). תפני לקונסוליה הצרפתית בתל אביב במחלקת ETAT CIVIL. בהצלחה!

  • מרים ·

שלום! יש לי דרכון צרפתי האם זה מקנה לי זכויות בשהותי באמסטרדם?כגון עבודה דיור?

  •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

אישור שהייה כמו כל אירופאי, לגבי אישור עבודה ניראה לי שכן כי מדובר בשטח Shengen

  • ריקי לוי ··

רציתי לדעת יש לי אזרחות צרפתית ואני גרה בישראל האם מגיע לי זכויות בצרפת ואם כן מה עליי לעשות על מנתת לקבל זכויות כמו פנסיה והטבות סוציאליות אני  בת 54 למי לפנות ומה לעשות תודה

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

יש לפנות לקונסוליה הצרפתית בתל אביב במחלקת sociale Assistance

  • אבי   – עורך דין דניאל ג'ולי שלום כתבתי לך בעבר ולא קיבלתי תשובה, הסיפור שלי כך : אבי היה שליח עליה במשך  2-3 שנים מתום מלחמת העולם השנייה, אימי נדדה באירופה עד שהגיע כפליטה למרסי/טולון, בהמשך הם נישאו ומכך נולדתי. לאחר הולדתי, ברשותי תעודת לידה צרפתית ומקום בית החולים שבו נולדתי בשנת 1948 הורי החליטו לעלות לישראל. בשנת 1967 קיבלתי זימון לליגיון הזרים כדי לשרת באלג'יר, אבי נתן תשובה שלילית, ולאחר שנה התגייסתי לצבא הגנה לישראל. אם מכך הנני יכול לקבל דרכון צרפתי? בכבוד, אבי פורן
    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

אתה לא זכאי מתוקף לידה בצרפת בלבד: ישנה זכאות לגבך רק אם אחד מהורך התאזרח או הייה בעל אזרחות צרפתית לפני שהגעת לגיל 18 או באם גרת בצרפת לפחות 5 שנים מגיל 11

  • ברוך

סבי מצד אמי נולד בTAZA שהייתה בריבונות צרפתית

בגיל צעיר מאוד הוא עבר עם הוריו למליליה שזה מרוקו בריבונות ספרדית

יש אפשרות בנושא ?

תודה

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

דורש בירור על ידי עו"ד מומחה.

יוסף

לאמי יש אזרחות צרפתית וגם להורייה שהם ילדיי צרפת,האם אני זכאי גם לקבל אזרחות זאת?

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

כמובן, אם אמא שלך אתה זכאי בהורשה, כדאי לך לממש את זכותך בהקדם לפני שזכותך תתישן!

  • בלהה ·

לבעלי יש דרכון מרוקאי שקיבל בזכות הוריו שנולדו שם בפז, הם סיפרו שהיו נתונים תחת שליטה צרפתית כל אותה תקופה, האם יש אפשרות בזכות זו לבקש דרכון צרפתי, ההורים עלו לישראל בשנת 1949. אגב היינו במרוקו לפני שבועיים ומישהו מקומי אמר שאם בעלי יגור בצרפת חצי שנה עם הדרכון המרוקאי הוא יקבל- האם זה נכון? בעלי לא דובר את השפה הצרפתית

דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל – שלום לא כל ילידי מרוקו הינם זכאים, בדקי בדף האתר הזה לגבי זכאות לדרכון צרפתי ותביני שרק חלק מילידי מרוקו זכאים לדרכון צרפתי. העובדה שמרוקו היה מנדט צרפתי מסבירה כי חלק מילידי מרוקו כן קיבלו אזרחות צרפתיתצ, אבל לא כולם.

  • מאור ·

סבא שלי ממוצא מרוקאי נישא בפעם השנייה לאזרחית צרפתייה וקיבל אזרחות. לאחר שהוא נפטר אסא שלי רצה להוציא פספורט והוא גילה שהוא לא רשם אותו כילד שלו בצרפת.. יש לאבא שלי את כל האישורים בתעודת נישואין כתוב שהוא התאזרח חודש אחרי שאבא שלי הגיע לגיל 22. השאלה היא האם עדיין יש סיכוי לאבא שלי לקבל אזרחות? יש לו אחות חורגת מסבא עדיין בצרפת..

  •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל  – שלום, אם סבא שלך התאזרח לצרפתי לאחר שאביך הגיע לגיל בוגרות אז אביך איננו זכאי.
  • ג'סיקה

ההורים שלי אזרחי צרפת ובעלי דרכונים צרפתים(נולדו באלג'יר) שגרים בישראל. אני רשומה בספר המשפחה אך לעולם לא דרשתי את אזרחותי הצרפתית וגם לא דרכון צרפתי.כיום אני בת 26 נשואה+2 לאזרח ישראלי כבר 4 שנים ומתגוררים בארץ, וברצוני לדרוש כיום אזרחות צרפתית ודרכון צרפתי לי ולילדיי. האם אני יכולה?או מאוחר מידיי? ואיך אני עושה זאת? אשמח לתשובה בהקדם תודה רבה. ג'סיקה אביטבול-בן יחזקאל

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

הי ג'סיקה, כדאי לך לטפל בנושא בהקדם. אם הוריך רשומים בקונסוליה הצרפתית בארץ אז את צריכה להביא את ספר המשפחה שלהם+ תעודת לידה שלך ושל בעלך ושל הילדים מ+ תעודת נישואין שלך ואז תרשמי גם כן ותבקשי הנפקת ספר המשפחה משלך. אם ההורים לא רשומים בקונסוליה אז כדאי קודם שהם ידכנו את מצבם האזרחי. עליהם להביא עמם את כל המסמכים המעידים על אזרחותם וכולל דרכונים ישנם. אני מציעה לך לפנות למומחה  בתחום כדי לסדר את הכל ולהשיג את המסמכים הרצויים. בהצלחה!

  • ג'סיקה ·

נ.ב אני נולדתי בארץ והוריי עלו לארץ לפני 27 שנים. תודה ג'סיקה אביטבול-בן יחזקאל

  • לירן לוי ·

שלום רב…ברצוני לדעת אם אוכל לקבל אזרחות צרפתית ועל סמך זה לקבל דרכון אירופאי. סבתא שלי ז"ל נולדה באלג'יר בתקופה שאלגיה הייתה על ידי השלטון הצרפתי עכשיו שאלתי אם על סמך זה אבי יוכל להוציא אזרחות לסבתי שנפטרה ויחד עם זאת להוציא לו מחוק הילוד ועל סמך זה לי ??

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

נכון, אם סבא שלך נולד באלג'יר יש להמציא את ההחלטה המעניקה לו אזרחות או תעודת לידה שלו ושל הוריו וניתן לחדש את אזרחותו. אחר כך, אבא שלך יקבל בהורשה בתנאי כי לא עברה תקופת ההתיישנות ולאחר מיכן גם את תקבלי. העניין הוא שצריך לאסוף את המסמכים הנדרשים מצרפת ואלג'יר ולהגיש בקשה לשופט בצרפת, כדאי לך לפנות למומחה בהקדם כדי שתקופת ההתיישנות לא תעבור!

  • סיוון ·

שלום, אני אזרחית צרפת המתגוררת בישראל.מעולם לא עבדתי בצרפת. כרגע בשמירת הריון ומקבלת קצבה מביטוח לאומי. רציתי לדעת מה הזכויות שלי במצב זה ואם אני זכאית לקבל קצבה גם מצרפת? כמו כן אמא שלי אזרחית בגיל 60, מהם תנאי זכאות לפנסיה או לקצבת זקנה לאזרחים שלא שוהים בצרפת

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל ·

כדאי לך לפנות למחלקת העזרה הסטצ'יאלית בקונסוליה הצרפתית בתל אביב (הם מקבלים פעם בשבוע)

  • נתי ·

שלום, יש לי כבר דרכון צרפתי ועכשיו אני עובד על הוצאת ספר משפחה בשביל להוציא גם דרכון לבתי. השאלה שלי היא האם אני יכול להוציא גם לאשתי שהיא אזרחית ישראל ואנחנו נשואים כבר 10 שנים? ממש מראיינים אותה שם? היא לא יודעת צרפתית בכלל

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

אשתך חייבת ללמוד צרפתית ולנהל שיחה של שעה בערך כדי לעבור את המבחן, מדובר באיון אישי בצרפתית ורמת דיבור בינונית בצרפתית הינה תנאי לקבלת האזרחות מתוקף נישואין. אם תרצה אוכל להפנות אותך למורה מצוינת באזור המרכז. בהצלחה בלימוד השפה!

  • יוהן

שלום, אני ויתרתי לפני 4-5 שנים ,כאשר הייתי בן 21, על האזרחות הצרפתית שלי לטובת אזרחות ישראלית, הורי וכל משפחתי עדיין בעלי אזרחות צרפתית ודוברי צרפתית (משפחתי בעלת אזרחות צרפתית כבר יותר מ 5 דורות) ואני מעוניין לקבל את האזרחות הצרפתית מחדש. האם זה אפשרי? אם כן איך לחדש אותה?

    •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל ·

הי יוהן, לידיעתך וויתור האזרחות הצרפתית תקף בלבד אם הוא נעשה מול שופט בצרפת ולכן לויתור שעליו אתה מדבר אין שום משמעות! כלומר אם אחד מהוריך צרפתי אז אתה צרפתי בהורשה, לא יעזור כלום! אני ממליצה לך לטפל בעניין בהקדם ולסדר את מצבך האזרחי מול הקונסוליה הצרפתית בתל אביב.

  • שאול גבאי ·

שלום: נולדתי במרוקו בשנת 1942 האם יש לי זכות לדרכון צרפתי?

  •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל  – לא כל ילידי מרוקו זכאים לאזרחות צרפתית – לאור שנת הלידה שלך והואיל ולא עשית כלום עד כה, את זכאית רק אם הוריך הגישו לטובתך הצהרת אזרחות או התאזרחו לצרפתים בהיותך קטינה
  • שירה ·12 בספטמבר, 2010

שלום אני נשואה פלוס 2 ויש לי אזרחות צרפתית גרתי  בפריז עד גיל 10 רציתי לדעת האים מגיע לי קצבת ילדים ובנוסף אני חולת טרשת האים אני יכולה לקבל מהם כסף ? רציתי לחזור לגור שם

  •  דרכון צרפתי עו"ד ג'ולי דניאל

את תוכלי לקבל קצבאות נכות או ילדים רק אם את מתגוררת בצרפת וזאת לאחר תקופת צינון של חצי שנה..

שימו לב שהמידע הנ"ל הינו כללי ולהנחייה בלבד, והוא איננו מהווה יעוץ משפטי – יש לפנות לקונסוליה הצרפתית ו/או לעו"ד לקבלת יעוץ משפטי .

תמצאו  שאלות ותשובות נוספות בפייסבוק שלנו